شعبه شمال : 02122068880
شعبه شرق : 02188088790

شعبه مرکزی : 02166871000

شعبه جنوب : 02155436018
شعبه غرب : 02144445014

انتخاب یک فرش خوب

خرید فرش همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده و بخصوص خانم‌های خانه‌دار است. ازاین‌رو اگر قصد خرید یک فرش جدید را داشته باشند معمولاً این سؤال ایجاد می‌شود که آیا تکنیکی برای تشخیص فرش خوب از بد وجود دارد؟

اول باید بدانید که فرش‌ها در دو نوع ماشینی و دستبافت به فروش می‌رسند و بازهم مدل‌های ماشینی به چند دسته‌بندی مختلف تقسیم می‌شوند. در چنین شرایطی مهم است که تعداد شانه‌های فرش شما چقدر باشد. همین‌طور تراکم فرش‌های ماشینی نیز معمولاً یکی دیگر از روش‌های سنجش کیفیت آن است.

و لذا انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست و رازهایی درباره جنس فرش ها وجود دارد که بهتر است آنها را بدانید .

Polish ۲۰۲۱۱۲۲۸ ۱۳۲۴۱۱۳۱۲ - انتخاب یک فرش خوب

در ادامه ، به بررسی نکاتی می پردازیم که می‌تواند شما را به یک انتخاب مناسب در مورد فرش با طول عمری بالا سوق دهد .

زیبایی فرش

images33 - انتخاب یک فرش خوب

در صورتی که برای خرید فرش محدودیت در میزان هزینه ندارید و به دنبال فرشی با طراحی و نقشه زیبا هستید ، توصیه ما به شما استفاده از فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه است. فرش‌های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه به علت تراکم بالایی که دارند ، به فرش‌های دستباف شباهت زیادی دارند و به آنها فرش ماشینی طرح دستباف نیز گفته می‌شود.

اگر می‌خواهید یک فرش زیبا با هزینه مناسب خریداری کنید پیشنهاد ما به شما خرید فرش ۱۲۰۰ شانه است ؛ و در صورتی که به دنبال یک فرش زینتی دستباف گونه هستید پیشنهاد می‌کنیم فرش‌های ۱۵۰۰ شانه را بررسی و ارزیابی کنید

مکان استفاده فرش

مکان استفاده فرش نیز از دیگر ملاک‌های خرید یک فرش خوب است و باید با توجه به مکانی که می‌خواهید در آن فرش پهن شود انتخابی ایده آل و هوشمندانه داشته باشید.

به طور مثال برای آشپزخانه بهترین کفپوش گلیم خواهد بود و استفاده از فرش‌های ماشینی به علت کثیف شدن زود به زود آشپزخانه کار درستی نیست. استفاده از گلیم برای آشپزخانه بدلیل شستشوی راحت تر و عدم نمایان کردن کثیفی‌ها مناسب‌تر است. برای اتاق خواب استفاده از فرش‌های سنتی انتخابی مناسب نخواهد بود و باید به سمت فرش‌های مدرن و فانتزی بروید.

جنس فرش

در صورتی که می‌خواهید یک فرش با جنس و کیفیت عالی خریداری کرده باشید بهترین نخ بافتی که در محصولات فرش ماشینی مورد استفاده قرار گرفته شده است نخ آکریلیک هیت ست شده هست.

از ویژگی که این نخ دارد می‌توان به مقاومت آن در برابر گرما و همچنین ضد حساسیت بودن و عدم پرزدهی این فرش اشاره داشت ، همچنین نخ آکریلیک به علت کیفیت و شفافیتی که دارا هست باعث زیباتر شدن نقشه و طرح به کار رفته در فرش ماشینی می‌گردد ، پس اگر به دنبال خرید فرش ماشینی خوب هستید ، به شما توصیه می‌کنیم فرش با نخ آکریلیک هیت ست شده خریداری کنید.

ابعاد فرش

در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که ابعاد فرش از اندازه اتاق شما کوچک‌تر باشد. بطوریکه فرش زیر مبل‌ها نرود و فضای اتاق را به صورت کامل پوشش ندهد. عدم توجه به این مسئله فضای اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد و زیبایی آن را از بین می‌برد. پس در صورتی که به دنبال یک دکور زیبا هستید حتما فرش را متناسب با ابعاد جلوی مبل خود خریداری کنید. در اتاق خواب نیز می‌توانید ابعاد را متناسب برای قرارگیری کنار تخت انتخاب کنید.

Polish ۲۰۲۱۱۲۱۶ ۰۸۲۶۱۱۷۴۳ e1639632290782 - انتخاب یک فرش خوب

پیشنهاد مطالعه : تعمیر فرش

4 comments

  1. این مطلب، خیلی خوب و کاربردی بود

    1. ممنون از نگاهتون

  2. سایت خیلی خوبی دارید
    موفق باشید

    1. متشکرم بزرگوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *