شعبه شمال : 02122068880
شعبه شرق : 02188088790

شعبه مرکزی : 02166871000

شعبه جنوب : 02155436018
شعبه غرب : 02144445014

راهکارهایی ساده برای پاک‌سازی لکه ها در منزل

قطعاً لک گرفتن فرش اتفاق ناخوشایندی است. این که فرش شما توسط چه عاملی و در چه زمانی لک شده است اهمیت زیادی در انتخاب روش پاک‌کردن آن دارد.

برخی از لکه ها با استفاده از مواد شیمایی، و برخی دیگر نیز با مواد دم‌دستی و طبیعی و حتی با تغییر دما پاک می گردند. البته باید بدانید که قطعاً از مواد شیمایی نمی‌توانید برای پاک‌کردن فرش‌های ابریشمی و خاص استفاده کنید.

کارشناسان قالیشویی شهر شعبه سعادت آباد ، در ادامه این مطلب به معرفی راهکارهایی ساده و کاربردی برای رهایی از شر برخی از انواع لکه ها در منزل می پردازند.

برخی از انواع لکه ها و روش های پاک‌سازی آن ها

Polish ۲۰۲۲۰۳۱۶ ۱۳۲۴۲۸۵۹۰ 1024x1024 - راهکارهایی ساده  برای پاک‌سازی لکه ها در منزل

هر چیزی که روی فرش می‌ریزد روش پاک‌سازی منحصر به خود را دارد. بنابراین یکی از مهم ترین جنبه های تمیز کردن فرش، تعیین نوع لکه ایست که با آن سر و کار دارید و دانستن نحوه پاک کردن هر لکه

  • مثلاً برای پاک‌کردن لکه‌های چربی مانند خورشت و… می‌توانید از پارچه استفاده کنید. آن را روی سطح موردنظر قرار داده و سپس با اتو کمی به لکه حرارت دهید. در نهایت وقتی اثر روغن با افزایش دما کم می‌شود می‌توانید آن را به‌صورت عادی پس از این کار بشویید.
  • پاک‌کننده‌های پروتئین یا آنزیم برای تمیزکردن لکه‌های سرسخت پروتئینی مثل تخم‌مرغ، خون، مدفوع یا استفراغ، کارآمد هستند. این محصولات آنزیمی تا زمانی که روش تولیدکننده را دنبال می‌کنید خوب کار می‌کنند. به‌عنوان محلول پاک‌کننده لکه خون و تخم‌مرغ، می‌توانید از محلول آب نیمه گرم، نمک، صابون و سرکه سفید استفاده کنید.
  • ترفند پاک کردن لکه‌های آدامس و موم، نقطه مقابل روش پاک‌کردن لکه‌های روغنی است. در این مواقع تکه یخی را در پارچه نازکی بپوشانید و آن را روی لکه نگه دارید تا خشک شود. سپس از یک شی مانند قاشق و یا یک چاقوی تیز استفاده کنید تا به‌آرامی موم یا آدامس را از محل جدا کنید.

بطور کلی ....

  1. همیشه بعد از ایجاد لکه، آن را سریع تمیز کنید. اگر لکه ها خشک شوند ، پاک کردن آن ها بسیار دشوار است.
  2. هرگز برای پاک کردن لکه آن را پخش نکنید چون به بخش بزرگ تری از فرش سرایت می کند ، به جای آن لکه را به پارچه دیگر منتقل کنید.
  3. از دستمال میکروفایبر، یک حوله و یا نوع دیگری از پارچه ای که در تماس با آب حل نمی شود، استفاده کنید. استفاده از دستمال کاغذی ایده خوبی نیست چون پاره می شود و تکه های آن در بافت فرش می روند. 
  4. به طور مرتب فرش ها را جارو کنید.
4185415241 - راهکارهایی ساده  برای پاک‌سازی لکه ها در منزل

اگر موفق به پاک کردن لکه ها نشدید و یا زمان و امکانات لازم برای نظافت و شستشوی فرشتان را ندارید و به دنبال قالیشویی مجازی هستید تا با خیال راحت فرش هایتان را به آنها بسپارید، قالیشویی شهر در خدمت شماست تا نهایت رضایت را از خدمات ارائه شده، داشته باشید.

قالیشویی شهر شعبه سعادت آباد : یکی از بهترین قالیشویی های ارائه دهنده خدمات گوناگون و تخصصی قالیشویی در این محله است که با سابقه‌ای طولانی در شست‌وشوی تخصصی انواع فرش‌ ، تابلوفرش ، مبل ، موکت و پرده توانسته است که خدمات متعدد تخصصی را با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

10 comments

  1. من مقالات شما رو همیشه دنبال میکنم ، مطالتون عالیه
    منتظر مقالات بیشترتون هستم

    1. سلام سپاسگزارم بزرگوار چشم

  2. مطلب خوبی بود متشکرم
    موفق باشید
    کاش لکه های بیشتری رو مورد بررسی قرار می دادید

    1. خواهش میکنم
      پیشنهاد میکنم به این صفحه سر یزنید : راهکار مقابله با انواع لکه ها

  3. پست کاربردی و مفیدی بود موفق باشید

    1. متشکرم از حسن نظر شما

  4. قالیشویی شهر حرف نداره

    1. خواهش میکنم بزرگوار افتخار ما رضایت شماست

  5. این تایتل عالی بود
    مقالات آموزشی بیشتری بگذارید

    1. خواهش میکنم بزرگوار چشم حتما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *